Istnieją dwa główne powody wymiany tarczy hamulcowej: wymiana i renowacja. Po pierwsze, z czasem tarcze stają się coraz cieńsze, a gdy przekroczą tolerancję zużycia określoną przez producenta, nadchodzi czas na wymianę. Po drugie, tarcze hamulcowe mogą ulec wypaczeniu pod wpływem wysokich temperatur generowanych podczas intensywnego hamowania. Tarcze zamienne mają takie same specyfikacje jak oryginały (OEM). Zużytą lub sprawną, tarczę można wymienić w dowolnym momencie, aby zwiększyć siłę hamowania i ogólne osiągi motocykla. Tarcza o wyższej wydajności ma również kilka zalet, które wykraczają poza samą siłę hamowania. Jest o wiele lżejsza, co pozwala zmniejszyć całkowitą masę nieresorowaną. Co więcej, skomplikowane kształty przyczyniają się do lepszego chłodzenia i odprowadzania błota.
Tarcza ma również wpływ na zawieszenie, które będzie szybciej reagować na kompresję i odbicie. Będziesz w stanie zwalniać za pomocą zaledwie dwóch palców zamiast całej dźwigni, co zapewni Ci lepszą kontrolę nad motocyklem. Ostatnią i ważną dla wyczynowych motocrossowców cechą jest możliwość późniejszego hamowania. Ta taktyka oznacza, że dotrzesz do zakrętu jako pierwszy i wybierasz najlepszą pozycję, podczas gdy wszyscy inni w tyle będą obsypani żwirem spod tylnego koła.
Tarcze przednie i tylne są takie same pod względem materiałów i wzorów, niezależnie od tego, czy są to różne gatunki stali hartowanej, czy kombinacje aluminium. Tylna tarcza jest także nieco mniejsza, podczas gdy przednia zużywa się szybciej. Można również zauważyć, że niektóre tarcze mają różne pierścienie wewnętrzne i zewnętrzne. Różnica ta, oznacza, że pierścień zewnętrzny jest wykonany z hartowanej stali, co zapewnia mu długą żywotność, a wewnętrzny z wysokiej jakości lekkiego aluminium. Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać przy wymianie tarczy, jest użycie nowych śrub mocujących. Nie zaleca się również używania poprzednich klocków hamulcowych, ponieważ mogą one nie mieć równomiernej powierzchni ścierania.
Podczas wyszukiwania w serwisie 24MX przedniej lub tylnej tarczy hamulcowej można również spotkać się z określeniami takimi jak stała (fixed), pływająca (floating) lub duża (oversized). Pierwsze dwa terminy odnoszą się do typu używanego zacisku; w przypadku stałej tarczy zacisk jest zamontowany na nóżce widelca, a tłoczki znajdują się po obu stronach tarczy. Z drugiej strony, tarcza pływająca ma zacisk z tłoczkami tylko z jednej strony. Dzięki takiej konstrukcji klocek hamulcowy pozostaje w bardziej równomiernym kontakcie z tarczą.
Tarcza oversize jest większa niż OEM. Zaletą oversize’owej tarczy jest zauważalny wzrost skuteczności hamowania. Należy jednak pamiętać, że potrzebna jest płyta adaptacyjna, aby zapewnić dodatkowe miejsce dla standardowego zacisku.